Novinky   FanClub   Song   Diskografie   Galerie   Guestbook   Kontakt   Deník   Ohlédnutí   Tour   Ostatní   Setlist   Rozhovory   Facebook

           
   Předpokládaný setlist Maiden England Tour 2013

Jedná se o setlist sestavený dle songů z roku 1988. Skutečný setlist se může a dozajista bude lišit.

Jednotlivé songy budou postupně přidávány.

Lze také shlédnout podobně zpracovaný setlist z roku 2008

 
           
  Moonchild (Adrian Smith, Bruce Dickinson) 5:39

Album Seventh Son Of A Seventh Son

(1988, Musicland studios - Mnichov)

    The Evil That Men Do (Smith, Dickinson, Harris) – 4:34

Album Seventh Son Of A Seventh Son

(1988, Musicland studios - Mnichov)

 
           
       
           
 

Seven deadly sins

Seven ways to win

Seven holy paths to hell

And your trip begins

 

Seven downward slopes

Seven bloodied hopes

Seven are your burning fires,

Seven your desires...

 

I am he the bornless one

The fallen angel watching you

Babylon, the scarlet whore

I'll infiltrate your gratitude

Don't you dare to save your son

Kill him now and save the young ones

Be the mother of a birth strangled babe

Be the devils own, Lucifer's my name

 

Moonchild - hear the mandrake scream

Open the seventh seal

Moonchild - You'll be mine soon child

Moonchild - take my hand tonight

 

I count the heads of those unborn

The accursed ones I'll find them all

If you die by your own hand

As a suicide you shall be damned

And if you try to save your soul

I will torment you - you shall not grow old

With every second and passing breath

You'll be so alone your soul will bleed to death

 

The twins they are exhausted, seven is the night

Gemini is rising as the red lips kiss to bite

Seven angels seven demons battle for his soul

When Gabriel lies sleeping, this child was born to die

 

One more dies one more lives

One baby cries One mother grieves

For all the sins you will commit

You'll beg forgiveness and none I'll give

A web of fear shall be your coat

To clothe you in the night

A lucky escape for you youngman

But I see you damned in endless night.

 

Vynikající "otvírák" z alba "Seventh Son Of A Seventh Son" navazuje opět na písně s "Crowleyovskou" tématikou, když se Bruce nechal inspirovat stejnojmenným románem tohoto britského okultisty, napsného v roce 1917 a publikovaného v roce 1929.

Ačkoli je píseň orientována mnohem více na satanismus, než třeba "The Number Of The Beast", ušla pozornosti z řad kritiků, už jen proto, že samotné slovo satan neobsahuje.

 Vlastní děj se točí okolo války bílé a černé magie a jejich stoupenců Cyrila a Douglase. Měsíční dítě (Moonchild) jako éterická bytost je využíváno jako prostředek z zesílení bílé magie skrze nevinnou dívku Lisu. Ta je držena v izolaci a jsou na ní uskutečňovány magické obřady.

 

   

Love is a razor and I walked the line on that silver blade

Slept in the dust with his daughter, her eyes red with

The slaughter of innocence

And I will pray for her.

I will call her name out loud.

I would bleed for her.

If I could only see her now.

 

Living on a razor's edge.

Balancing on a ledge.

Living on a razor's edge on...

Balancing on a ledge on...

Balancing on a ledge on...

Living on a razor's edge.

Balancing on a ledge you know ... you know !!

 

The evil that men do lives on and on !....[x4]

 

Circle of fire my baptism of joy at an end it seems

The seventh lamb slain, the book of life opens before me.

And I will pray for you.

...Some day I may return.

Don't you cry for me

Beyond is where I learn.

 

Living on a razor's edge.

Balancing on a ledge.

Living on a razor's edge you know... you know !!

 

The evil that men do lives on and on! [x4]

 

Living on a razor's edge.

Balancing on a ledge.

Living on a razor's edge you know ... you know !!

 

The evil that men do lives on and on! [x4]

The evil !

The evil !

The evil that men do...

The evil !

The evil !

The evil that men do...

Yeah yeah!!

 

Song nese stejný název jako sedmnáctý singl Iron Maiden, jež vyšel 1.srpna 1988.

V překladu zní název "Zlo které dělají muži" a je převzat z řeči "Marka Antonia" ve hře Julius Caesar od Williama Shakespeara. Marcus Antonius v této řeči oslovuje dav římanů po Caesarově vraždě: "Zlo které dělají muži žije dál, zatímco dobro je pochováno s jejich kostmi".

Video k písni bylo natočeno z živého vystoupení v nám dobře známé hale Forum v Los Angeles v průběhu "Seventh Tour Of A Seventh Tour 1988".

 

 
           
  The Prisoner (Adrian Smith, Steve Harris) 6:02

Album The Number Of The Beast

(1982, Battery studios - Londýn)

    INFINITE DREAMS (6:09 Steve Harris)

Album Seventh Son Of A Seventh Son

(1988, Musicland studios - Mnichov)

 
       
           
 

I'm on the run, I kill to eat

I'm starving now, feeling dead on my feet

Going all the way, I'm natures beast

Do what I want and do as I please

 

 

Run - Fight - To breathe - It's tough

Now you see me now you don't

Break the walls I'm coming out

 

 

Not a prisoner I'm a free man

And my blood is my own now

Don't care where the past was

I know where I'm going ...out!

 

 

If you kill me it's self defense

And if I kill ya' then I call it vengeance

Spit in your eye I will defy

You'll be afraid when I call out your name

 

 

Run - Fight - To breathe - It's gonna be tough

Now you see me now you don't

Break the walls I'm coming out

 

 

Not a prisoner I'm a free man

And my blood is my own now

Don't care where the past was

I know where I'm going

 

 

I'm not a number I'm a free man

Live my life where I want to

You'd better scratch me from your black book

Cause' I'll run rings around you

   

Infinite dreams I can't deny them

Infinity is hard to comprehend

I couldn't hear those screams

Even in my wildest dreams

Suffocation waking in a sweat

Scared to fall asleep again

In case the dream begins again

Someone chasing I cannot move

Standing rigid a nightmare's statue

What a dream when will it end

And will it transcend?

 Restless sleep the minds in turmoil

One nightmare ends another fertile

It's getting to me so scared to sleep

But scared to wake now, in too deep.

 Even though it's reached new heights

I'd rather like the restless nights

It makes me wonder it makes me think

There's more to this I'm on the brink

It's not the fear of what's beyond

It's just that I might not respond

I have an interest almost craving

But would I like to get too far in?

 Can't all be coincidence

Too many things are evident

You tell me you're an unbeliever

Spiritualists? Well me I'm neither

Wouldn't you like to know

The truth?

Oh what's out there to have the proof

And find out just which side

You're on

Where would you end in Heaven or

In Hell?

 Help me. Help me to find my true

Self without seeing the future

Save me, save me from torturing

Myself even within my dreams

 There's got to be just more to it

Then this

Or tell me why do we exist

I'd like to think that when I die

I'd get a chance another time

And to return and live again

Reincarnate, play the game

Again and again and again.

 
           
 

Píseň samotná byla inspirována stejnojmenným kultovním britským seriálem, ve kterém hrál hlavní roli známý americký herec Patrick Mc Goohan, který zemřel v roce 2009 a jehož jste mohli v pozdější době vidět též v detektivní sérii Coulombo, či například jako krále Edwarda prvního, ve filmu Statečné srdce spolu s Melem Gibsonem.

Poprvé se objevila na albu "The Number Of The Beast", avšak v přímém souboji se stejnojmenným songem, "Run To The Hills", či "Hallowed Be Thy Name" tak trochu zapadla.

Song začíná mluvenou částí, která byla vyjmuta a lehce sestříhána z úvodní části tohoto seriálu.

Zní asi takto: "We want information, information, information. Who are you? The new number two. Who is number one? You are number six. I am not a number! I am a free man!".

Jak už je psáno v diskografii, zajímavostí je, že k použití této části, potřebovala skupina kvůli autorským právům Patrickův souhlas. Celá kapela tehdy  pobaveně sledovala, jak manažer Rod Smalwood volá herci do Los Angeles a vysvětluje o co mu jde. Nakonec Parick vyštěkl stejným hlasem jako v televizním seriálu: "Tak do toho!".

   

O songu Infinite Dreams toho není moc známo, přestože se jedná o prvotřídní hudební záležitost. Pokračuje textově v temném a mystickém duchu alba, když opisuje temné sny a noční můry a znovu a znovu nastoluje otázku smrti a znovuzrození v jiném věku.

Již od legendárního alba "The Number Of The Beast" je mnoho Stevových textů inspirováno právě jeho vlastními sny.

Po hudební stránce je song naprosto uchvacující, když začíná velice zvolna a po jemném Brucově zpěvu, graduje ve středu nádhernou instrumentální  částí, kterou hrají po většinu doby všechny kytary a bicí společně, aby nakonec spočinula opět v klidném Brucově závěru.

Stejnojmenný singl vyšel v roce 1989 a zachycuje atmosféru v Birminghamské NEC aréně při koncertu, který dal též vzniknout videu "Maiden England".

 
           
  THE TROOPER (4:10 Harris)

Album Piece Of Mind

 (1983, Compass Point - Nassau)

    CAN I PLAY WITH MADNESS (3:30 Smith, Dickinson, Harris)

Album Seventh Son Of A Seventh Son

(1988, Musicland studios - Mnichov)

 
       
           
  You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back

 

The bugle sounds and the charge begins
But on this battlefield no one wins
The smell of acrid smoke and horses breath
As I plunge on into certain death

 

Ooooooooh! Ooooooooh!

 

The horse he sweats with fear we break to run
The mighty roar of the Russian guns
And as we race toward the human wall
The screams of pain as my comrades fall

 

We hurdle bodies that lay on the ground
And the Russians fire another round
We get so near yet so far away
We won't live to fight another day

 

Ooooooooh! Ooooooooh!

 

We get so close near enough to fight
When a Russian gets me in his sights
He pulls the trigger and I feel the blow
A burst of rounds take my horse below

 

And as I lay there gazing at the sky
My body's numb and my throat is dry
And as I lay forgotten and alone
Without a tear I draw my parting groan

 

Ooooooooh! Ooooooooh!
 

 

    Can I play with madness?

Give me the sense to wonder, to wonder if I'm free
Give me a sense of wonder to know I can be me


Give me the strength to hold my head up, spit back in their face


Don't need no key to unlock this door, gonna break down the walls


Break out of this bad place

Can I play with madness? – the prophet stared at his crystal ball
Can I play with madness? – there's no vision there at all


Can I play with madness? – the prophet looked and he laughed at me


Can I play with madness? – he said you're blind too blind too see

I screamed aloud to the old man I said don't lie don't say you don't know


I say you'll pay for your mischief in this world or the next
Oh and then he fixed me with a freezing glance and the hell fires raged in his eyes


He said do you want to know the truth son – I'll tell you the truth
Your soul's gonna burn in a lake of fire

Can I play with madness? – the prophet stared at his crystal ball
Can I play with madness? – there's no vision there at all


Can I play with madness? – the prophet looked and he laughed at me


Can I play with madness? – he said you're blind too blind too see

Oh listen to me, said the prophet

Can I play with madness? – the prophet stared at his crystal ball


Can I play with madness? – there's no vision there at all


Can I play with madness? – the prophet looked and he laughed at me


Can I play with madness? – he said you're blind too blind too see

Can I play with madness?

 

 
           
 

Jeden ze songů Iron Maiden patřící do TOP5. Vyšel stejně jako "Revelations" na albu "Piece Of Mind" a také se dočkal samostatného, v pořadí devátého  singlu. Okamžitě se stal hitem a kultovním chorálem zároveň. Steve říká: "Piece Of Mind pro mě bylo jednoznačně nejlepší album, jaký jsme do tý doby udělali".

Celá píseň se točí okolo tématu "Bitvy u Balaclavy (25.10.1854)" v době Krymské války (říjen 1853 - únor 1856). Ve válce proti sobě stáli Rusko na jedné straně a aliance (Francie, V.Británie, Království Sardinie a Osmanská říše) na straně druhé. V bitvě samotné pak zaútočila britská lehká kavalerie na silně opevněné ruské postavení. Toto sice dobyla, ale díky špatné informovanosti o síle protivníka ztratila 250 ze 673 mužů. Snímek vlevo ukazuje "Údolí smrti" vyfocené rok po bitvě, ještě plné dělových koulí.

Událost se stala vděčným tématem pro umělce 19. a 20. století. Snad nejslavnější je báseň "The Charge Of The Light Brigade", jejíž autorem je Alfred Lord Tennynson. Při natáčení videoklipu bylo použito opět jedno dílo věnující se této tematice a to kontroverzní film The Charge of the Light Brigade z roku 1936. Při natáčení tohoto filmu zahynulo 200 koní a jeden herec.

Tento song patří stejně jako "Revelations" při živých vystoupeních k nejžádanějším a zpěvák Bruce Dickinson při něm vystupuje již klasicky v britské vojenské uniformě mávaje ohořelou a poničenou britskou vlajkou. Píseň vyzdvihuje odvahu vojáků během války a je pojato jako vyprávění chlapce.

 
   

Píseň "Can I Play With Madness" vychází poprvé 20.března 1988 na již šestnáctém singlu Iron Maiden a následně na albu "Seventh Son Of A Seventh Son". V Británii se vyšplná oproti všem očekávání až na třetí příčku "UK charts", kde se drží neuvěřitelné tři týdny.

Adrian k tomu v knize "Run To The Hills" říká : "Byl to vlastně náš první opravdickej hitovej singl. "Can I Play With Madness" měla bejt původně balada, na který jsem pracoval pod názvem "On The Wings Of Eagles". Bruce k tomu napsal text, ale chtěl změnit název na "Can I Play With Madness". Musímuznat, že to zní mnohem líp. Začli jsme to zkoušet a líbilo se to i Stevovi. Steve pak přišel se změnou rytmu uprostřed písně a s instrumentální pasáží, která tomu dala větší šťávu. Ale i tak mě překvapilo,jakej z toho byl hit. Už dříve jsme měli pár singlů, co se dostaly do žebříčků, ale většinou se dlouho neudržely.Tenhle tam ale zůstával celý věky a dokonce to hráli v nedělní přehlídce hitů na Rádiu 1, což se do tý doby nestalo. I naživo to mělo úspěch. Myslím, že lidi zůstávali stát v němým úžasu , když jsme začali zpívat zahajovací chorál. Nebyli jsme zrovna známí vícehlasným zpěvem. Kdybych něco takovýho navrhnul v době, kdy jsem nastoupil do kapely, asi bych dostal pěknou čočku, ale já, Bruce a Steve jsme byli schopný zpívat vícehlasně naživo. Bylo to celkem jednoduchý, ale na lidi to hrozně působilo aměli to rádi - skákali jak smyslů zbavený od začátku do konce. Navzdory názvu i textu, ať už to bruce myslel jakkoli, se z toho stala věc, ze který měli všichni dobrej pocit a na tomhle turné to byla vždy největší událost".

Píseň je vlastně o chlapci, který se chce dozvědět budoucnost od starého proroka s křšťálovou koulí. Šílený mladík hledá starého proroka, aby mu pomohl zvládat noční můry. Poté, co ho najde neuvěří jeho proroctví, neboť on sám v kouli nic nevidí a věštci se vysmívá. Ten mu říká, že je "příliš slepý" na to, aby něco viděl, nicméně mladíka stejně nepřesvědčí.

Videoklip natočený Grahamem Chapmanem byl jedním z posledních před jeho smrtí v říjnu 1989. Znázorňuje učitele, jenž se propadne do podzemní laboratoře. Zde nachází televizi, kde sleduje živé vystoupení Iron Maiden. V nedávné době použila tento song společnost Sony k propagaci svých full HD televizí a Blue Ray přehrávačů.

 
           
  HEAVEN CAN WAIT (7:24 Harris)

Album Somewhere In Time

(1986, Compass Point - Nassau)

    WASTED YEARS (5:06 Smith)

Album Somewhere In Time

(1986, Compass Point - Nassau)

 
       
           
  Can't understand what is happening to me
This isn't real this is only a dream
But I never have felt, no I never have felt this way before
I'm looking down on my body below
I lie asleep in the midst of a dream
Is it now could it be the Angel of Death has come for me

I can't believe that really my time has come
I don't feel ready there's so much left undone
And it's my soul and I'm not gonna let it get away

Heaven can wait, heaven can wait, heaven can wait
Heaven can wait 'til another day
Heaven can wait, heaven can wait, heaven can wait
Heaven can wait 'til another day

I have a lust for the earth below
And hell itself is my only foe
'Cause I've no fear of dying, I'll go when I'm good and ready
I snatch a glimpse of the light's eternal rays
I see a tunnel I stand amazed
At all of the people standing there in front of me

Into the paths of rightness I'll be led
Is this the place where the living join the dead?
I wish I knew this was only just a nightmare

Heaven can wait, heaven can wait, heaven can wait
Heaven can wait 'til another day
Heaven can wait, heaven can wait, heaven can wait
Heaven can wait 'til another day

Take my hand I'll lead you to the promised land
Take my hand I'll give you immortality
Eternal youth I'll take you to the other side
To see the truth the path for you is decided

My body tingles and I feel so strange
I feel so tired I feel so drained
And I'm wondering if I'll ever be the same again
Is this in limbo or Heaven or Hell?
Maybe I'm going down there as well
I can't accept my soul will drift forever

I feel myself floating back down to Earth
So could this be the hour of my rebirth?
Or have I died or will I wake from dreaming?

Heaven can wait, heaven can wait, heaven can wait
Heaven can wait 'til another day
Heaven can wait, heaven can wait, heaven can wait
Heaven can wait 'til another day

    From the coast of gold, across the seven seas
I'm travelin' on far and wide
But now it seems I'm just a stranger to myself
And all the things I sometimes do it isn't me but someone else

 

I close my eyes and think of home, another city goes by in the night
Ain't it funny how it is you never miss it 'til it's gone away
And my heart is lying there and will be 'til my dying day

 

So understand
Don't waste your time always searching for those wasted years
Face up... make your stand
And realise you're living in the golden years

 

Too much time on my hands, I got you on my mind
Can't ease this pain so easily
When you can't find the words to say it's hard to make it through another day
And it just makes me wanna cry and throw my hands up to the sky

 

So understand
Don't waste your time always searching for those wasted years
Face up... make your stand
And realise you're living in the golden years

 

So understand
Don't waste your time always searching for those wasted years
Face up... make your stand
And realise you're living in the golden years

 

So understand
Don't waste your time always searching for those wasted years
Face up... make your stand
And realise you're living in the golden years

 
 
           
 

Další píseň z alba "Somewhere In Time", je podobně jako "Wasted Years", věnovaná tématu prožívání života naplno. Téma prostoru a času vůbec doprovází celé toto album a to, přestože  se tváří jako první koncepční v historii Iron Maiden, jak přiznává Steve Harris v knize "Run To The Hills", vůbec tomu tak nebylo. Adrian Smith k tomu říká: "Když si vezmeš, co jme měli právě za sebou a kde jsme byli, tak není divu, že většina písní, který jsme v tý době napsali, nějak souvisela s časem, buďto zmařeným, nebo stráveným učením něčeho, co člověka hodně stojí. Je to tam všechno, když člověk čte mezi řádky".

Text písně je koncipován, jako by ho vyprávěl umírající člověk, jehož duše právě opustila tělo a jenž se ještě nechce smířit s tím, že má odejít na věčnost. Proto refrén a zároveň název songu "Heaven Can Wait" (Nebe může počkat). Zároveň je písnička už od prvopočátku psána na objednávku pro pódiová vystoupení a jakoby fotbalové skandování ve střední části, je očekávaným okamžikem při každém zařazení do koncertního playlistu. Stalo se dobrou tradicí, pozvat  na pódium při zpěvu tohoto chorálu, ať už členy týmu okolo Iron Maiden, jak tomu bylo v začátcích, nebo VIP hosty a vylosované fanoušky z řad britského fanclubu.

   

Singl se stejným názvem, v pořadí již čtrnáctý, vyšel stejně jako celé album "Somewhere In Time" v roce 1986. Zároveň je to první samostatný počin Adriana Smithe v oblasti singlů. Natočený videoklip k písni v černobílé podobě, je prokládán barevnými střihy fotografií a záběrů kapely, zobrazující jejich každodenní činnosti vyjma hraní. Na B straně singlu pak najdete "Reach Out" zpívaný Adrianem a Brucem jako doprovod a slavný humorný "Sheriff Of Huddersfield" věnovaný Rodu Smallwoodovi, který až do vydání singlu o ničem nevěděl.

Na celém albu tak i v písni samotné jsou použity poprvé v historii kapely kytarové syntetizátory. Ty byly pro svoji složitost používání při živých vystoupeních na následujícím albu nahrazeny klávesami, za což byli ve své době Iron Maiden často kritizováni. Song začíná nezapomenutelným kytarovým riffem Adriana Smithe a pokračuje velice chytlavou melodií. Text samotný pak nabádá k tomu, aby člověk prožíval svůj život naplno. Zde je překlad refrénu:

"Tak pochop,
Ztrácíš svůj čas stálým hledáním
těch promarněných roků
Počkej...zůstaň stát
A uvědom si, že žiješ své zlaté roky"

 
 
           
  THE CLAIRVOYANT (4:26 Harris)

Album Seventh Son Of A Seventh Son

(1988, Musicland studios - Mnichov)

    SEVENTH SON OF A SEVENTH SON (9:53 Harris)

Album Seventh Son Of A Seventh Son

(1988, Musicland studios - Mnichov)

 
       
           
  Feel the sweat break on my brow
Is it me or is it shadows that are dancing on the walls?
Is this a dream or is it now?
Is this a vision or normality I see before my eyes?

I wonder why I wonder how
That it seems the power's getting stronger every day
I feel a strength an inner fire
But I'm scared I won't be able to control it anymore

There's a time to live and a time to die when it's time to meet the maker
There's a time to live but isn't it strange that as soon as you're born you're dying
There's a time to live and a time to die when it's time to meet the maker
There's a time to live but isn't it strange that as soon as you're born you're dying

Just by looking in through your eyes
He could see the future penetrating right in through your mind
See the truth and see your lies
But for all his power couldn't foresee his own demise

There's a time to live and a time to die when it's time to meet the maker
There's a time to live but isn't it strange that as soon as you're born you're dying
There's a time to live and a time to die when it's time to meet the maker
There's a time to live but isn't it strange that as soon as you're born you're dying...

...and reborn again?

   

Here they stand brothers them all

All the sons divided they'd fall

Here await the birth of the son

The seventh, the heavenly, the chosen one.

 

Here the birth from an unbroken line

Born the healer the seventh, his time

Unknowingly blessed and as his life unfolds

Slowly unveiling the power he holds

 

Seventh son of a seventh son [4 times]

 

Then they watch the progress he makes

The Good and the evil which path will he take

Both of them trying to manipulate

The use of his powers before it's too late

 

Today is born the seventh one

Born of woman the seventh son

And he in turn of a seventh son

He has the power to heal

He has the gift of the second sight

He is the chosen one

So it shall be written

So it shall be done

 
 
           
 

Stejnojmenný, devatenáctý singl v historii Iron Maiden a zároveň třetí z alba "Seventh Son Of A Seventh Son" vychází v listopadu 1988 a vyšplhá až na šestou příčku UK Charts. Videoklip k této písni je sestříhaný z vystoupení v Donningtonu 1988. Text je celkem krátký a věnuje se tématu zrození, smrti a reinkarnace, přičemž volně navazuje na samotný příběh sedmého syna v přízračném světě. Velice vhodné zařazení, jakožto druhého přídavku, vystihuje důležitost a oblíbenost této písně.

Brucovo podání z onoho nešťastného Masters of Rock v Donningtnu 1988, před více než 95 000 diváky, zůstává jedním z nejlepších, živě zpívaných songů zachycených na video v historii Iron Maiden. Za pozornost také stojí Stevovo basové sólo hned v úvodu. Při tomto songu také vychází na podium Eddie, letos jako kyborg ve stylu "Somewhere in Time". Píseň je věnována Doris Stokes, jež byla nejznámější britské médium té doby, která ve své poslední knize předpověděla svou smrt a také v roce 1987 zemřela.

   

Titulní píseň "Sedmý syn sedmého syna" napsal Steve podle starodávné pověsti o zvláštní síle, kterou má sedmý syn sedmého syna z rodu nepřerušeného potomkem ženského rodu. Někdy to bývá vlkodlak s magickými schopnostmi, jindy zase zázračný léčitel.

Velkou roli sehrála i kniha "Sedmý syn", kterou napsal Orson Scott Card a kterou si Steve před napsáním songu rovněž přečetl. Tento titul vyšel rovněž v češtině a lze ho v současné době sehnat na internetu.

V songu samotném, jež se stal hudebně (nikoli obsahově) dalším epickým pokračováním "The Rime Of The Ancient Mariner" z alba "Powerslave",  byly netradičně použity klávesy, dokreslující v mezihře temnou atmosféru písně. Při koncertech je v roce 1988 obsluhoval Stevův basový technik, americký hudebník Michael Kenney, který vystupoval v černé kápi a vzbudil v úvodu turné takový rozruch, že se musel nechat několikrát vyfotografovat jakoby šestý člen kapely.

 
           
  THE NUMBER OF THE BEAST (4:49 Harris)

Album The Number Of The Beast

  (1982, Battery Studios - London)

    HALLOWED BE THY NAME (7:10 Harris)

Album The Number Of The Beast

(1982, Battery Studios - London)

 
           
       
           
  Woe to you, oh Earth and Sea,
for the Devil sends the beast with wrath,
because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the beast
for it is a human number, its number is Six hundred and sixty six.
 

I left alone, my mind was blank
I needed time to think, to get the memories from my mind
What did I see? Can I believe
That what I saw that night was real and not just fantasy

Just what I saw in my old dreams
Were they reflections of my warped mind staring back at me
'Cause in my dreams it's always there
The evil face that twists my mind and brings me to despair

Night was black, was no use holding back
'Cause I just had to see was someone watching me
In the mist dark figures move and twist
Was this all for real or just some kind of hell?

Six six six – the Number of the Beast
Hell and fire was spawned to be released

Torches blazed and sacred chants were praised
As they start to cry hands held to the sky
In the night the fires burning bright
The ritual has begun Satan's work is done

Six six six – the Number of the Beast
Sacrifice is going on tonight

This can't go on I must inform the law
Can this still be real or some crazy dream?
But I feel drawn toward the evil chanting hordes
Seem to mesmerize me, can't avoid their eyes

Six six six – the Number of the Beast
Six six six – the one for you and me

I'm coming back, I will return
And I'll possess your body and I'll make you burn
I have the fire, I have the force
I have the power to make my evil take its course
 

    I'm waiting in my cold cell when the bell begins to chime
Reflecting on my past life and it doesn't have much time
'Cause at five o'clock they'll take me to the gallows pole
The sands of time for me are running low...
Running low...

When the priest comes to read me the last rites
I take a look through the bars at the last sights
Of a world that has gone very wrong for me
Can it be there's been some kind of error
Hard to stop the surmounting terror
Is it really the end not some crazy dream?

Somebody please tell me that I'm dreaming
It's not easy to stop from screaming
But words escape me when I try to speak
Tears they flow but why am I crying?
After all I'm not afraid of dying
Don't I believe that there never is an end?

As the guards march me out to the courtyard
Someone calls from a cell "God be with you!"
If there's a god then why has he let me go?
As I walk all my life drifts before me
And though the end is near I'm not sorry
Catch my soul it's willing to fly away

Mark my words please believe my soul lives on
Please don't worry now that I have gone
I've gone beyond to see the truth
When you know that your time is close at hand
Maybe then you'll begin to understand
Life down here is just a strange illusion

Yeah! Hallowed be Thy name! Hallowed be Thy name!
 

 

 
 

Klíčové album pro Iron Maiden "The Number Of The Beast" a stejnojmený singl (druhý z alba, celkově sedmý), vychází v roce 1982 s Brucem Dickinsonem, jako novopečeným zpěvákem. Album zaznamenává fenomenální úspěch a vylétne na první místo britské hitparády. Písnička, jenž je považována za jeden z nejvěších hitů Iron Maiden a zároveň vrcholů živých vystoupení, byla inspirována noční můrou, kterou měl Steve Harris po shlédnutí filmu Omen II. Song je také známý Dickinsonovým hrdelním jekotem na konci intra. Při nahrávání nutil Bruce manažer Martin Birch tak dlouho přezpívávat první čtyři linky, až z toho ochraptěl.

Úvod obstarává citace z Bible, která je pronášena temným hlasem, jenž měl pronášet herec horrorových filmů Vincent Price, nicméně ten odmítal nižší honorář než 25 000 liber, proto byl nakonec vybrán divadelní herec Barry Clayton, který vše namluvil hlasem podobným tomu Vincentovu a to bez nároku na honorář. Citace v překladu zní:

"Běda vám ó země a moře, neboť ďábel šelmu rozhněvanou sesílá, neboť ví, že času se již nedostává. Kdo má rozum, sečti počet té šelmy, neboť jest to číslo člověka a jest to číslo šest set šedesát šest".

Samotný videoklip je prokládán scénami z horrorových filmů, včetně staré verze Godzilly. Poprvé pak v historii byla skupina samotná oviňována z propagace satanismu, zejména u radikálních náboženských skupin v USA.
 

   

Dalším ze starších hitů, kterým Iron Maiden zpestřili turné SSOTSS je tento nesmrtelný song z alba "The Number Of The Beast". Písnička začíná vybrnkávánou pomalou částí a zlověstným zvoněním, které předznamenává samotný text. Ten popisuje myšlenky odsouzence na smrt, těsně před popravou. Následují rychle hrané i zpívané pasáže, aby v druhé polovině přešly do instrumentální části, při níž Bruce na živých vystoupeních hecuje publikum. Song končí výkřikem a velice rychlým rytmem, který symbolizuje vykonání popravy.

V sólech se střídají nejprve Dave a poté Adrian, jehož part po odchodu ze skupiny převzal Janick. I v současnosti po návratu Adriana do sestavy zůstala tato sóla většinou Janickovi. Singl s tímto songem byl realizován až v roce 1993 a na obalu zobrazuje probodeného Bruce od Eddieho v podobě ďábla. Stejný obraz zabitého odcházejícího vokalisty byl již jednou realizován a to na obalu Venezuelského vydání alba "Maiden Japan", kde Eddie drží v ruce useklou hlavu Paula DiAnna.

 
 
           
  IRON MAIDEN (3:35 Harris)

Album Iron Maiden

(1980, Kingsway studios - Londýn)

    RUN TO THE HILLS (3:50 Harris)

Album The Number Of The Beast

(1982, Battery Studios - London)

 
           
       
           
  Won't you come into my room I wanna show you all my wares
I just want to see your blood I just want to stand and stare
See the blood begin to flow as it falls upon the floor
Iron Maiden can't be fought Iron Maiden can't be sought

Oh well, wherever, wherever you are
Iron Maiden's gonna get you no matter how far
See the blood flow, watching it shed up above my head
Iron Maiden wants you for dead

Won't you come into my room I wanna show you all my wares
I just want to see your blood I just want to stand and stare
See the blood begin to flow as it falls upon the floor
Iron Maiden can't be fought Iron Maiden can't be sought

Oh well, wherever, wherever you are
Iron Maiden's gonna get you no matter how far
See the blood flow, watching it shed up above my head
Iron Maiden wants you for dead

 

 

Song všech songů, píseň všech písní, se poprvé objevuje na "Soundhouse Tapes" a později také na stejnojmenném albu, prvním dlouhohrajícím v historii kapely, v roce 1980. Na koncertech se hraje od samého počátku historie skupiny, vždy na konci setu, před přídavkem. Divoký a rychlý song vyzařující energii a sílu, dělal v době NWOBHM problémy nejednomu kytaristovi. Například Dennis Stratton přiznává, že pro něj, jako kytaristu tíhnoucímu spíše k melodické hudbě, bylo velice obtížné naučit se divoké změny rytmu při Iron Maiden. Jak píše v knize "Run To The Hills", kolegové z kapely ho "uklidnili" prohlášením ... "Jestli ti tohle dělá problémy, tak to teprv počkej, až se dostaneš k Phantom Of The Opera".

    The white man came across the sea
He brought us pain and misery
He killed our tribes he killed our creed
He took our game for his own need
We fought him hard we fought him well
Out on the plains we gave him hell
But many came too much for Cree
Oh will we ever be set free?

Riding through dust clouds and barren wastes
Galloping hard on the plains
Chasing the redskins back to their holes
Fighting them at their own game
Murder for freedom the stab in the back
Women and children and cowards attack

Run to the hills, run for your lives
Run to the hills, run for your lives

Soldiers blue in the barren wastes
Hunting and killing the game
Raping the women and wasting the men
The only good Indians are tame
Selling them whisky and taking their gold
Enslaving the young and destroying the old

Run to the hills, run for your lives
Run to the hills, run for your lives

Run to the hills, run for your lives
Run to the hills, run for your lives

 
           
 

S touto skladbou je také od nepaměti spojen Eddie, nesmrtelný to maskot skupiny. Od dob, kdy se pobíhalo po pódiu v masce a stříkalo do publika hasícím přístrojem, přes pódiové pozadí namalované ve stylu Eddieho, jež z pusy vypouštěl při tomto songu kouř, klasického Eddieho pobíhajícího po pódiu v rozličných podobách se celá show Iron Maiden dostala až k monstru, které vyvstává již od poloviny osmdesátých let za Nickovými bicími, vypouštějíc kouř, oheň za neskutečného řevu publika, které na tento okamžik čeká jako na vrchol vystoupení kapely. Mick Wall o Eddiem v knize píše:

"Kdo neviděl koncert Iron Maiden na vlastní oči, nemůže pochopit to, co je hmatatelně zjevné nám, kteří jsme se na ně byli podívat, a sice to, že Eddie, nesmrtelná duše Iron Maiden, jasně symbolizuje věčně mladého, šťastně nekompromisního ducha jejich hudby. Bez ohledu na věk, Eddie představuje tu část našeho nitra, která nikdy nepřestane milovat hlasitou, živou, divokou rockovou muziku, která nikdy necouvne a nebude se schovávat před nepřízní osudu a která se nikdy nevzdá naděje, že někde v budoucnu nás ještě čekají lepší časy... Proto dnes Eddie již nepatří ani Dereku Riggsovi, ani Rodu Smallwoodovi, ani Stevu Harrisovi. Patří nám všem."

I letos se můžeme těšit na EDDIEho ve stylu SSOTSS. Jak přiznal Steve, v roce 1988 už to s kulisami ve stylu ledu přehnali a dle jeho názoru se vše začalo měnit v kýč. Nicméně velké množství fandů právě tuto scénu s Eddiem miluje a považuje ji za jednu z nejlepších v historii Iron Maiden. Vyjímečný v historii tohoto songu byl rok 1983, kdy kapela při koncertu v Dortmundu na závěr Eddieho doslova umlátila.

   

První singl z alba "The Number Of The Beast" a zároveň celkově šestý od Iron Maiden spatřuje světlo světa 12.února 1982. Jako první se dostal do finalové desítky britských žebříčků, když dosáhl sedmého místa. Tématem písně je konflikt mezi původním indiánským obyvatelstvem amerického kontinentu a přistěhovalci bílé pleti.

Song lze rozdělit na tři části. První je vyprávěna z pohledu indiánů, druhá z pohledu bílých vojáků a třetí jakoby okem nezávislého pozorovatele. Částečná inspirace přišla opět z filmového plátna a to díky westernu "Soldier Blue" z roku 1970, jež pojednává o masakru čejenských indiánů roku 1864 u Sand Creeku v oblasti dnešního Colorada.

Klip k písni byl narychlo "spíchnut" Davidem Malletem, který použil záběry z vystoupení a proložil je komickými pasážemi z grotesek Bustera Keatona. Ten se ve videoklipu neobjevuje kvůli autorským právům.

Obalu se ujal již tradičně Derek Riggs a ztvárnil ho jako souboj Eddieho se satanem. Jedná se o druhý obal ze satanské trojice "Purgatory-Run To The Hills-The Number Of The Beast".

Song byl poté použit na singl ještě dvakrát a to v roce 1985 v živé verzi z alba "Live After Death" a v roce 2002 dokonce ve dvou verzích (studio+LIVE RIR). Jako obal posloužila v roce 1985 Derekova kresba Eddieho hrajícího na varhany, který se má vztahovat k písni na druhé straně "Phantom Of The Opera" a v druhém případě (2002) je na obalu Bruce s obličejem Eddieho na scéně.

Důvodem vydání dvou verzí v roce 2002, bylo navýšení financí ve fondu bývalého bubeníka Iron Maiden Cliva Burra, který byl postižen roztroušenou sklerózou. Ten letos v březnu své nemoci podlehl.

 

 
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           

Spolupracujeme